Inici / actualitat

ACTUALITAT

Iniciativa per a la hostaleria sostenible
22/06/2018
Coincidint amb l’època estival, Ecovidrio posa en marxa una campanya que s’emmarca dins d’un Pla integral per incrementar el reciclatge de residus de vidre en els establiments hotelers de la Costa Mediterrània. En aquest sentit, els municipis de Blanes, Lloret de Mar i Tossa de Mar s’han compromès a augmentar la recollida selectiva de la fracció vidre a la Costa Brava Sud en relació a la xifra obtinguda l’any passat.

L’acte de presentació ha comptat amb la participació de Josep Maria Tost, director de l’Agència de Residus de Catalunya; Jaume Dulsat, alcalde de Lloret de Mar; Nicolás Laguna, tinent d’alcalde d’Hisenda de l’Ajuntament de Blanes i responsable del Servei de Neteja i Recollida de Residus; Salvador Balliu, president del Consell Comarcal de la Selva; Francesc Nadal, regidor de Medi Ambient de Tossa de Mar; i José Fuster, director d’Operacions d’Ecovidrio.

En aquest sentit, la col·laboració del sector turístic és clau sobretot durant els mesos d’estiu, ja que suposa que durant aquest període es recicli aproximadament el 30% dels envasos de vidre que es generen al llarg de tot l’any

La iniciativa, que implicarà a 506 establiments hotelers de la Costa Brava Sud, suposarà la realització de més de 2.000 visites d’informació i sensibilització. A més, comptarà amb la instal·lació de 29 nous contenidors decorats amb motius estiuencs i l’entrega d’uns 500 cubells per facilitar el transport dels residus d’envasos de vidre. 
 

Com a eina de seguiment de la campanya es disposa del web www.tomanotareciclavidrio.es on els establiments adherits a la campanya podran seguir la seva posició en el rànking, i els locals amb major puntuació obtindran com a premi una classe magistral amb un xef reconegut amb tres Estrelles Michelin. A més, l’entitat atorgarà un reconeixement als municipis que superin el repte d’incrementar el reciclatge d’envasos de vidre. 

En aquest context, els recomanem que consultin la següent actuació de la Plataforma, on s’explica el desenvolupament de mitjans específics per a la recollida comercial (consulta aquí).